torsdag 30 juli 2009

Rapport från Littleland, del 5

Första natten i Småland är nu avklarad, och jag kan tala om att jag sov väldigt gott, trots att sängen kanske är lite väl mjuk. Klckan kvart över elva vaknade jag av att Sofie sprang runt som en liten vessla, och jag insåg att jag kanske också borde piggna till. Det krävdes dock ingen större ansträngning, och jag var snabbt på fötter och ute på bryggan hade det redan börjat metas. Ulf lyckades få 2 stycken fiskar, och idag vände Sofies otur och hon fick faktiskt en fisk. Båda mina som jag fick upp igår lever än, även om de förmodligen inte är jättenöjda med sin nya bostad. Jag hade nog också känt mig gladare i en sjö än i en spann...

Vädret idag är inget att hurra över. Det är 20 grader, blåser riktigt mycket och då och då regnar det. Vi var nyss tvungna att avbryta vårt kubbspelande pågrund av att det regnade lite väl mycket. Förhoppningsvis så blir det bättre väder senare, för Sofie och Ulf har planerat att lära mig att ro. Jag låtsas att jag är taggad, men inombords skriker jag av skräck. Jag menar, jag kan leda mig in i min egen död, vilket inte direkt var målet med den här lilla utflykten till Småland. Men vi får se hur det går, jag kanske är rena naturbegåvningen på att ro?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar