fredag 3 juli 2009

Den förvirrade, familjekära vesslan

Inte nog med att det var fruktansvärt varmt då jag cyklade till jobb, jag blev dessutom inkastad på golvet så fort de fick syn på mig, och jag kände mig i princiåp som en förvirrade vessla som sprang runt överallt och bara fanns. Det var hemskt, faktiskt. Det var galet mycket att göra i både kassan och driven, och ingen hade riktigt tid med att placera mig någonstans, så jag sprang med parkeringar åt driven och till slut fick jag ta en kassa. Och så var givetvis alla högre stående varelser inom McDonald's på plats och granskade varenda rörelse vi gjorde. Även det var hemskt, jag var supernervös hela tiden!

Resten av dagen gick långsamt, riktigt långsamt. Jag fick tillfälle att ordna ett ballongträd, så jag gjorde ett med endast gula, orange och röda ballonger, och ni anar inte så fint det blev! Jag blev nästan imponerad själv! När jag ändå sysslade med ballonger så passade jag på att dela ut lite ballonger till barnen i restaurangen, och det fick jag senare beröm för utav Danne. Men vad ska man säga, är jag bra eller är jag bra? Skämtåsido, jag gör mitt jobb.

Mamma kom förbi vid fyra för att lämna pengar så att jag kunde köpa sex stycken glas, och så fick hon dem med sig hem, och när klockan slutligen blev fem fick även jag pallra mig hem. Imorgon är jag ledig för första gången på en vecka, och då blir det stranden som gäller!

Nu sitter jag dock och lägger in musik på pappas mobil. Han åker till Berlin ikväll och blir borta på obestämd tid, så han behöver sin musik. Tyvärr är jag den enda i hela familjen som vet hur man får in musik på mobilen, så jag får ägna en stund åt det.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar