torsdag 23 juli 2009

Utelåst med 9 katter

Det blev inte mycket till bloggeri igår, och jag ber om ursäkt för det. Men det var en lagom bra dag. Jag åkte hem till Lukas på kvällen, såg lite film och annat mysigt. Inte mer med det.

Idag lyckades jag vakna till liv vid tolv, och jag och Lukas åt då lite frukost och sedan ebstämde vi oss för att gå ut och röka samt mata katterna. Sagt och gjort, vi gick ut, rökte, matade katterna och då vi var färdiga insåg Lukas att vi var utelåsta. "Jag blir tvungen att döda dig om du menar allvar", var min första tanke, och även om han menade allvar så dödade jag inte honom. Det utbröt lite panik då vi insåg att alla dörrar var låsta, alla fönster stängda och nycklarna inomhus. Lukas ringde sin syster, som trots att hon flyttat hemifrån fortfarande har nyckel, så hon lovade att hon skulle komma så fort hon kunde. Vi var ute i 40 minuter, i stekande hetta, och underhöll oss med att bland annat hoppa studsmatta och äta körsbär. Det kunde varit värre, med andra ord.

Fanny kom, vi kom in, Danne kom, jag åkte hem. Nu har jag precis fixat till mig inför kvällen, som bland annat kommer innehålla bio och vänner på stan. Jag klagar inte!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar