fredag 24 juli 2009

LÖNING!

Yesbox, idag är det dagen då pengarna tar plats på kontot, och det känns bra. Man ska ju inte klaga på närmare 4600 kronor, eller hur?

Jag vaknade vid tolv, tack vare min mobil som jag hade ställt på alarm för att jag inte skulle sova bort hela dagen och i så fall inte hinna till banken. Jag ville ha frukost, för min mage kurrade, men det slutade bara med att jag blev bitter och lite elak mot Lukas. Vi hade ingen mjölk, så jag kunde inte äta några honungspuffar, och något bröd hade vi inte heller, så jag satte mig och läste dagens tidning i stället. Nu när jag tänker efter hade vi ju faktiskt bröd, för Lukas åt ju det... Jag tror nog att jag var alltför upprörd över att mina planer på honungspuffar gick om intet för att lägga märke till det.

Sedan begav vi oss mot stan, där jag skulle in på banken och Lukas skulle byta ett spel. Jag började med att göra ett kontoutdrag på närmaste bankomat, och därefter gick jag in på banken, tog ut 6700 kronor och gick därifrån. Jag kan säga att jag var inte det minsta bekväm med att springa runt med så mycket pengar i plånboken! Jag höll hårt i väskan och jag sprang runt som en vessla för att undvika kontakt med människor, för jag trodde att alla kunde se på mig att jag hade jättemycket pengar i väskan. Jag betedde mig med andra ord en aning underligt...

Jag mötte upp Lukas igen och vi bestämde oss för att gå till McDonald's. På vägen dit träffade vi både Danne och Marre, så de följde med oss. Lukas köpte frukost till mig, om man nu kan kalla det frukost när klockan är två på eftermiddagen, men jag fick hur som helst två cheeseburgare. Vi satt på McDonald's ett tag, och det regerande samtalsämnet var utan tvekan laptops. Jag ska ju köpa min imorgon, och Danne ska köpa sin nästa vecka, så vi är båda två hellt uppslukade av tanken på våra små älsklingar. Vi yrad runt lite på stan, Marre tog bussen hem, jag och Danne följde med Lukas till Malmborgs och därefter skildes vi åt.

Jag har migrän för tillfället, så jag planerar att gå och dö i min säng ett par timmar, och sedan äta nudlar. Det kåter hälsosamt och bra, tycker jag.

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar