onsdag 29 juli 2009

Rapport från Littleland

Kolla mamma, jag har lyckats få täckning här ute i skogen! Den kanske inte är världens bästa, men den duger.

Vi var framme i Hok, Småland, då klockan var cirka halv tre, och vi var alla ganska möra i kroppen efter tre timmar intryckta i en bil. Sofie visade mig runt, och stugan är inte helt olik den som Lukas har uppe i Vallsta, förutom det faktum att den här stugan består utav tre rum och inte ett enda. Det är knappt tio meter från ytterdörren ner till sjön, och Sofie var ivrig att komma igång med metandet, ilket även jag var. Dock fanns det bara ett spö till en början, så medans Sofie metade åt jag majs, som vi använde som bete. Ulf ordnade snabbt ihop ett spö även till mig, och efter två minuters metande hade jag fått napp. Jag tror att jag skrek ganska högt, och jag blev så upprymd så jag råkade slå in fisken i en stol. Men som Ulf sa, det var mest för att bedöva den.

Vi metade ett tag till, och jag lyckades få en fisk till, vilket Sofie dock inte lyckades med. Ställningen är alltså 2-0 till Sara. Tänk då på att det här var min debut som fiskare, så ni borde vara åtminstonde lite imponerade!

Vi har precis ätit lunch, som bestod utav lasagne. Väldigt gott! Ikväll blir det grillning, men innan dess ska jag och Sofie ro ut med båten för att fiska lite till.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar