torsdag 2 juli 2009

Dödslängtan på Donken

Jag är så trött, jag har så ont i mina fötter och jag är så brutalt bitter så det finns knappt ord för att beskriva det! Det har varit en hektisk dag på jobb, minst sagt. Jag kom dit klockan 15.19, för att vara exakt, och så fort Madde fick syn på mig slängde hon sig över mig och bad mig komma in direkt. En halvtimme tidigare, vad spelar det för roll. Tydligen så var där någon snubbe från huvudkontoret som gnällde om hur stökigt det var, och så gjorde han ett totalt omotiverat påhopp på Agneta angående hennes QP. Men han tyckte att jag var snäll som började tidigare, och det är väl lite det jag är känd för på jobb nu, ställer upp i vått och torrt.

Det blev extremt mycket att göra när jag kom in från min rast vid sjutiden, och då fick jag stå i tvåan. DT-skärmen var översvämmad utav beställningar, och så fortsatte det i princip hela kvällen, och i kassan var det inte mycket bättre. Jag vet inte riktigt vem av oss som mådde sämst, men jag tror nog att det var Jenny, med tanke på hur hon slängde den stackars skurborsten i golvet samtidigt som hon svor högt. Jag däremot, jag var nog mest bitter, det blir jag alltid då det är mycket att göra. Jag mordhotar gästerna tyst för mig själv, samtidigt som jag inser att det är fel att göra så. Dock låter jag det aldrig gå ut över gästerna, som tur är. Men jag funderade starkt på att hänga mig inne i personalrummet, faktiskt...

Jag skulle ha slutat 23, men jag stannade en kvart extra med tanke på paniken som rådde bland mina stackars kollegor, och Jenny, om du läser det här så ska du veta att jag tänkte på er ända fram till klockan 01.00 då ni förhoppningsvis stängde!

På tal om Jenny så är hon en ängel, verkligen en ängel! Hon frågade om jag kunde jobba imorgon, en utav mina två lediga dagar denna veckan, och så fixar hon så att jag är ledig en annan dag i stället, och gissa vilken dag? DAGEN DÅ LUKAS KOMMER HEM! Eller ja, egentligen inte riktigt den dagen, för han kommer hem sent på lördagen, och då jobbar jag ändå till 23, men på söndagen däremot, så då har jag hela söndagen som jag kan ägna åt Lukas. Tack Jenny!

När jag kom hem såg jag Trainspotting med Sanne, pappa och Henrik. Sjukt bra film det där, och skådespelarna är fantastiskt duktiga! Om ni inte har sett den redan, så gör det, ni kommer inte bli besvikna!

Nej, svammel hit och svammel dit, nu ska jag sova, 13-17 som gäller imorgon!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar