torsdag 30 juli 2009

Rapport från Littleland, del 7

Det blev lite av en innesittardag för oss idag, för ovädret höll i sig ganska länge, men så småningom slutade det och vi fick då njuta av en jättefin regnbåge. Jag och Sofie gav oss ut med båten, och vi lyckades få en fisk .Vi använde grillad chorizo som bete, och det verkade fiskarna uppskatta, men inte så pass mycket så de nappade. Men som sagt, en fisk lyckades vi dra upp, och tro det eller ej, men jag höll i den med mina bara händer! Det var inte så äckligt som jag trodde att det skulle vara, lite kallt och slemmigt bara. Vi satt ute i båten i mer än två timmar, och det var underbart väder, med sol och blå himmel.

När vi kom tillbaka så var det matdags, och det blev grillad flintastek med potatissallad. Vi har ätit potatissallad till varenda måltid, eftersom vi bara har grillat, så något säger mig att vi kommer var ganska trötta på potatissallad då vi kommer hem.

Jag kan, till min egen och förmodligen alla andras stora sorg, säga att jag numera är mobillös. Jag lyckades med konststycket att tappa mobilen på golvet i båten, och där var det cirka två centimeter högt med vatten. Mobilen vägrar att fungera, trots att jag har torkat den över elementet en bra stund. De flesta knapparna är ur funktion, och mobilen bestämmer själv vad som ska hända, vilket innebär att den går in på samtliga program lite som den själv vill. Jag lyckades dock ringa till mamma och berätta om mitt lilla missöde, och hon hade redan en lösning på problemet. Hon kan beställa en mobil från 3 kostnadsfritt, så det första vi ska göra imorgon när jag kommer hem till Lund är att beställa en ny mobil till mig. Jag vet dock inte vad för mobil, men det ska i alla fall var en Sony Ericsson och så måste den ha bra kamera. Jag är krävande, jag vet, men så är det. Jag kommer däremot inte ha någon mobil på ungefär en vecka, så om ni vill ha tag på mig så är det hemtelefonen som gäller.

Nu sitter jag här, uppkrupen i Sofies säng och dricker smörkola/vanlijlikör, och jag planerar att fortsätta med det ett bra tag.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar