tisdag 7 juli 2009

Bankrutt, men inte våldtagen

Efter mitt nervsammanbrott i morse så har dagen för övrigt varit bra. Har i princip befunnit mig i mammas säng med en bok framför mig hela dagen, vilket enligt mig är ett perfekt sätt att spendera en ledig dag på. Jag och syster passade på att spela lite Monopol också, men precis som vanligt så förlorade jag stort, tyvärr. Det är likadant varenda gång jag försöker mig på att spela det där förbannade spelet, det går bra till en början men sedan börjar Sanne sakta men säkert suga i sig mina pengar likt en igel, och till slut så har jag varken pengar eller någonting annat kvar! Jag ska vara glad att det bara är ett spel...

Lite senare träffade jag Markus en stund. Vi tog en promenad till ICA för att köpa chips, sedan såg vi på tv, bland annat Allsång på Skansen. Vad är hela grejen med Johan Palm egentligen? För det första så är han ju riktigt ful, förstår inte vad alla fjortistjejer ser hos honom, och för det andra så kan han ju inte agera på scen! Ack ja, jag ska sluta klaga, men jag hoppas det framgick i denna korta text att jag inte diggar Johan Palm. Markus gick hem för en stund sedan, och han smsade nyss för att tala om att han inte blev våldtagen. Det är min standardfras när mina vänner går härifrån: Bli inte våldtagen på vägen hem! Och hittils så har det aldrig hänt, så min lilla besvärjelse verkar fungera ganska bra.

Nu ska jag spela The Sims (tvåan, faktiskt), sedan se ett par avsnitt av SATC, läsa lite i min bok och därefter sova sött. Ett par timmars arbete imorgon, jag hoppas på en relativt lugn dag då jag har grymt ont i både axlar och nacke.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar