tisdag 28 juli 2009

Jag är överallt!

Det har varit en ganska hektisk dag än så länge, men jag gillar när tempot är högt så jag klagar inte. Mamma kom och hämtade mig hemma hos Lukas i Vallkärra vid tolv, och vi åkte direkt in till stan för att köpa en laptopväska. Mamma och jag kom överens om det igår, eftersom ingen av oss tycker att det är värt att riskera datorn hälsa nu när jag precis har köpt den. Vi gick till Teknikmagasinet, och så fick vi titta på tre olika väskor, varav två utav dem tydligen var av något märkvärdigt märke. När expediten skulle tala om priserna på de olika väskorna visade sig att den ena märkesväskan kostade 300, medans den andra bara kostade 100 spänn. Gissa vilken vi tog?

Utanför Teknikmagasinet träffade vi Lulu, och då mamma körde hem gick jaag och Lulu mot biografen. På vägen dit träffade vi Kajsa och Thea, så vi pratade lite med dem. Därefter satte vi oss utanför bion, där jag skulle hämta biljetter till en förhandsvisning nästa vecka, och efter en stund kom även Linda. Vi satt där fram till klockan 14, då bion öppnade, och jag och Linda fick våra biljetter. Linda var överlycklig, för det här var första gången som hon lyckats få biljetter till en förhandsvisning, för alla andra gånger haar hon kommit försent. Jag däremot, är ju alltid först på plats.

Lulu, och även Jack som anslöt sig till oss ett par minuter innan bion öppnade, försvann, och jag och Lindaa begav oss mot McDonald's för det kurrade lite i Lindas mage. Jag köpte 2 cheeseburgare, men jag orkade äta en och en halv, sen mådde jag illa och var proppmätt. Vi satt och pratade om det mesta, sedan gick vi ut på Mårtenstorget för att träffa Sofie, Ludvig och mamma. Jag, Sofie och mamma gick in på Systembolaget, och Linda och Ludvig väntade utanför. Det blev en flaska likör med smak av smörkola som jag och Sofie ska dela på i Småland, det ska bli spännande att testa det!

Nu däremot, är jag hemma, och jag ska kasta mig in i duschen så fort pappa kommer ut från toaletten. Klockan halv sex kommer Linda hit, och då ska vi cykla ner till stan och träffa Mauritz, äta lite, sedan träffa Hugo, Ludvig och Sofie och sedan klockaan nio är det bio som gäller. Det ser ut att bli en bra kväll med andra ord!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar