torsdag 16 juli 2009

Partaj i Hofterup

Det blev en väldigt trevlig "klassfest" hemma hos Niklas igår, trots att vi bara var åtta personer, varav jag var den enda tjejen. Jag, Lukas och Danne kom dit vid halv sex, och innan dess hade vi tagit två bussar, en till Bjärred och därifrån bytte vi till den som skulle ta oss till Hofterup. Det här var mitt första besök i Hofterup, som i princip är en liten mysig håla som ingen känner till. Väl hemma hos Niklas blev det grillning och väldigt mycket snack och skratt. Vi spelade även kubb, men mitt lag förlorade stort, vilket kanske berodde på att det andra laget bestod utav de nyktraste...

Sista bussen från Hofterup gick halv tio, så vi hade inte mycket till val när det kom till när vi skulle hem. Så vi tog den bussen, bytte i Bjärred och vi var i Lund vid elva. Jag och Lukas tog en promenad ifrån sjukhuset till McDonald's, där vi dick i oss lite fyllemat (gratismat också för den delen!). Jenny övertalade mig att jobba längre imorgon (det blir alltså idag), så i stället för 15-19.30 blir det 15-22 någonting, hon visste inte riktigt hur länge jag skulle behöva stanna. Sedan fick Lukas en backstagevisning av McDonald's, och vi gjorde en insats genom att vika ihop alla kartonger, och som tack för det fick vi gratis glass. Vi begav oss hem vid tolv, och vi somnade ganska omgående.

En väldigt bra kväll, och tack till Niklas som anordnade det hela!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar