onsdag 29 juli 2009

Public Enemies

För andra gången inom en vecka så har jag varit på bio, och åter igen så var det en klart sevärd film, och att Hugo dessutom bjöd gjorde det hela ännu lite bättre. Som rubriken avslöjar så såg vi Public Enemies, och den var väldigt bra. Jag har egentligen inte så mycket att säga om den, förutom att det emellanåt blev lite väl mycket pang-pang, men det var ju trots allt en gangsterfilm, så vad kan man vänta sig? Johnny Depp var snygg som vanligt, och han är ju minst lika bra på att skådespela som han är på att vara snygg, och det kan man ju verkligen inte klaga på!

När vi satt och väntade på bussen vid Domkyrkan slog klockan midnatt, och kyrkklockorna började ringa. I samma stund kraxade ett par kråkor och hon en hund bbörjade skälla. Det var som taget direkt ur en skräckfilm! Det enda som fattades var lite blod, och kanske lite mer mörker. Men det var klart läskigt!

Jag och Linda cyklade inom McDonald's när vi var på väg hem, och jg kan erkänna att det mest var för att jag faktiskt saknar det. Eller saknar och saknar, jag tycker det är hur skönt som helst att vara ledig, men jag gillar rutinerna man får när man jobbar, och jag saknar det rent sociala med det. Men jag har inte mitt första schemalagda pass förrän nästa fredag, så det är ett tag kvar, och jag tycker som sagt att ledighet är något som jag förtjänar och jag behöver just nu!

Nej, nu ska jag tillaga lite nudlar och sedan packa. Jag åker ju upp till Småland med Sofie redan vid 11 imorgon, så jag ska försöka få ett par timmars sömn, även om jag inte är det minsta trött för tillfället. Jag kanske till och med bloggar igen då jag packat färdigt, vem vet?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar