tisdag 7 juli 2009

Paris Jackson - dagens hjälte

Jag såg nyss Michael Jacksons Memorial Service som sändes direkt från Staples Center i Los Angeles. Hela ceremonin i sig var väldiggt rörande, och jag fick ofta tårar i ögonen, men det var inte förrän Michaels dotter Paris sa ett par ord som tårarna rann över. Paris, som bara är 10 år gammal, tog tag i mikrofonen och sa: I just wanted to say, that ever since I was born daddy has been the best father you can ever imagine. And I just wanted to say I love him, so much.

Jag grät floder när jag såg denna stackars faderslösa flicka krossa alla fördomar om att Michael Jackson skulle vara en dålig pappa. Jag grät floder när jag såg hur denna stackars flicka bröt ihop inför miljoner par ögon uppe på en enorm sce
n, omringad utav sin släkt. Jag grät när denna stackars flicka vänder sig bort från mikrofonen och kastar sig i sin faster Janets famn. Och jag grät när jag insåg att denna stackars flicka nu är utan pappa.

Om ni vill se detta rörande lilla tal så är här en länk, och jag rekommenderar er verkligen att se den, även om det är sorgligt till max.

take care / s.pehrson


Paris och hennes bror Prince

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar