onsdag 15 juli 2009

Morgonpigg, för en gångs skull!

Det var trots allt inte så hemskt att gå upp klockan 6 i morse som jag hade trott att det skulle bli. Jag hann till och med äta frukost, något som jag aldrig hinner om jag till exempel börjar klockan 11. Lite galet. Hur som helst, då jag kom till jobb så rådde det en febril aktivitet som till största delen gick ut på att städa. Hela lobbyn var dränkt i skurvatten, köket var upp-och-ner och så vidare. Allt detta för att någon höjdare skulle komma och kolla på restaurangen. Väldigt fjäskigt att städa så enormt noga för hans skull, men det är sådant som förväntas av oss antar jag...

Tiden flöt på och under lunchen fick jag stå i driven, och det var helt okej. Inte alltför mycket att göra, men lagom. Varför är det bara vi svenska som har ett ord som "lagom"? Det går ju inte ens att förklara... Det stör mig, faktiskt! Hur som helst, halv tre fick jag gå hem.

Nu har jag precis gjort mig färdig för Niklas klassfest, så jag och Lukas ska snart ner till stan, träffa Danne och därefter försöka ta oss till Hofterup. Önska oss lycka till!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar