torsdag 16 juli 2009

Förvirrande ballonger

Det blev en ganska lång arbetsdag för min del. Jag började klockan tre och fick inte gå hem förrän tio i elva. Dock klagar jag inte, lite extra cash sitter alltid fint, speciellt med tanke på att jag ska leva som en tiggare nu under en månads tid. På jobb var det relativt mycket att göra, jag stod i ettan för det mesta och allt som allt två timmar i kassan. Jag fick order av Jenny att jag skulle göra ett ballongträd, och jag brukar oftast köra på ett tema, men idag hade jag lite svårt för att bestämma mig hur det skulle se ut, så jag rådfrågade Hanna. Vi bestämde oss för "Harmoniska Havsfärger", vilket innebär ett ballongträd med blåa, gröna och lila ballonger. Mycket tjusigt om jag får säga det själv! Dock blev jag lite väl upptagen utav dessa ballonger, så när jag skulle ta emot en beställning lät det ungefär såhär "Hej och välkommen till Ball..öhmnn..McDonald's det går bra att beställa". De i bilen skrattade åt mig, vilket även Hanna och till och med jag själv gjorde.

Nu kommer snart Lukas, för han vågar inte sova ensam hemma ute i Vallkärra, så då är det ju tur att jag finns. Imorgon ska jag jobba, förmodligen på lördag också såvida inte Jenny frisknar till, och likaså på söndag. När jag satt utanför jobb idag innan jag började fick jag ett sms från McTime där det stod att det fanns en ledig tid på söndag, 11-15. Jag sprang in och sa till Emeli att jag ville ha den tiden, så jag fick den. Men sedan är det minsann två veckors uppehåll, och det ska faktiskt bli riktigt skönt. Jag har jobbat varje dag denna veckan, och ungefär så har det sett ut hela mitt sommarlov, så det ska bli skönt med lite ledigt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar