tisdag 7 juli 2009

Ännu en dag på jobbet

Jag trodde på fullt allvar att jag försovit mig i morde igen, och att klockan var tjugo över elva (skulle som sagt börja 11:30), m en det visade sig att det var jag som inte kunde se skillnad på minut- och sekundvisaren... Klockan var bara fem i elva. Upp och hoppa, göra sig i ordning och sedan var det bara att cykla till jobb.

Det hände inte mycket på jobb, det enda häpnadsväckande var väl att Rebecca och hennes bror kom och handlade i driven, annars var det ganska lugnt. Jag stod i driven, och till en början så var Jakob ute med den så kallade hotten, som är typ en bärbar skärm som man tar emot beställningar med. Så han sto ute och tog emot bilarnas beställningar och så stod jag i första luckan och tog betalt. Jsag tror att gästerna upplevde det som mer personligt, i alla fall så var det en del som sa det. Och jag kan tänka mig att det känns trevligare att prata med en person öga mot öga i stället för genom en högtalare...

Nu är jag hemma och vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll. Antingen så sticker jag till Hanna och lirar lite Mario Kart, eller så träffar jag Markus, eller så ägnar jag hela kvällen åt mig själv. Vi får se vad jag bestämmer mig för. För tillfället kollar jag på MTV, där de visar minnesprogram för Michael Jackson, intressant och stundvis väldigt sorgligt...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar