fredag 24 juli 2009

Ice Age 3

Som ni säkert vet vid det här laget så var jag på bio innan idag, och det var väl spenderade pengar! Inte för att jag betalade ett öre då jag hade en gratis biljett på mitt bioklubbskort, så det var väl mer väl spenderade poäng om man ska vara exakt. Filmen var jätterolig, definitivt bättre än tvåan och helt klart jämförbar med ettan. Det märktes dock att den är klassad som barnfilm, med tanke på medelåldern i salongen, och att vi såg den på svenska gjorde nog inte saken bättre. Att de små sedan inte förstod den perversa undertonen i majoriteten utav filmen skämt är ju en annan sak...

Då det kanske var tjugo minuter kvar på filmen
och det är som allra mest spännande, utbrister en unge (på sin bredaste skånska är värt att tillägga) "Dän steora dinusaorien, vaor äe dän?", och jag och Sofie dog. Jag skrattade så jag grät, och jag fortsatte att skratta resten utav filmen och jag skrattade fortfarande då vi kom ut ur salongen. Ni kan ju gissa vad det första jag berättade för Mauritz (som vi träffade efter bion) var?

Efter bion stack vi allesammans hem till mig. Jag, Sofie och Linda spelade The Sims 3 på Lukas dator, och grabbarna slog sig ner framför tv:n. Helt plö
tsligt stängde Lukas dator av sig, och den gick inte att starta igen. Jag blev livrädd att processorn hade smält eller att datorn hade gått sönder på annat vis, för jag har verkligen inte råd att betala en ny dator till Lukas! Som tur var så fungerar den nu igen, och vi drog slutsatsen att den bara var överhettad. Lite synd dock på vår riktigt snygga simssnubbe, för han var något alldeles extra!

Nu är det bar jag och Lukas kvar, och vi ska väl se film som vanligt, sedan sova. Imorgon ska jag till banken och ta ut något i stil med 6000 kronor
, för på lördag ska jag äntligen köpa min laptop. Jag är dock lite ledsen, för det verkar inte finnas någon laptopväska med Pikachu på... Jag får lösa det, på något sätt.

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar