lördag 4 juli 2009

Underbara ledighet!

Första lediga dagen på en vecka, ni anar inte hur underbart det är! Trots att Jenny smsade i morse och behövde hjälp mellan 12-19, så vägrade jag att jobba idag, dels för att jag då inte varit ledig på ett tag, dels för att Kani hotade med att slå ihjäl mig om hon såg mig på jobb idag, och givetvis fär att vi hade planerat att åka till stranden.

Mamma väckte mig vid tolv, och vid halv ett så var vi alla färdiga att bege oss ut mot havet. Det var stekande sol och vattnet var lagom varmt, riktigt härligt var det! Till en början var jag lite gnällig över att Barsebäck inte är lika fint som Lomma, och jag klagade på det mesta, bland annat vattnet, alla stenar, maneterna (jag såg dock bara en) och säkert hundra saker till, men Markus och Sanne tröttnade på mig ganska fort, så då insåg jag att det nog var bäst att vara tyst och bara njuta. Det blev en hel del badande, ännu mer solande på stranden och nu är jag bränd till tusen! Jag kan knappt le, för då stramar det i hela ansiktet. Jsag dolade dock bara framsidan, så den är nu väldigt brun (läs: röd), medans min baksida är desto ljusare. Det blir till att ligga på magen nästa gång.

Nu ska jag läsa lite, sedan äta och slutligen duscha.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar