måndag 20 juli 2009

Sista dagen - bra dag!

Sista passet på jobb idag på två veckor, och jag måste medge att det var lite sorgligt. Jag har i princip jobbat varje dag i ett antal veckors tid, och nu ska jag helt plötsligt vara ledig! Bara ordet ledig får mig att tappa andan; finns det något sådant som att vara "ledig"? Hur som helst, det gick bra att jobba, inget märkvärdigt direkt. Elin hade lite svag panik pågrund av att vi varken kunde sälja Chicken Tasty, grekisk sallad samt att fullkornsbrödet var slut. Och det var lite nojigt att behöva tala om för gästerna att vi inte kunde servera något utav ovanstående... En snube i en bil blev jättearg när jag sa att den grekiska salladen var slut, så han skrek något ohörbart till mig i speakern och sedan rivstartade han och körde iväg. Jag skrattade lite åt honom, det handlade ju trots allt bara om en sallad.

Efter jobb åkte jag hem till Lukas i Vallkärra, där jag fortfarande befinner mig. Jag har hälsat på min lilla kattunge, Mr.Muffin, som förhoppningsvis ska flytta hem till mig så fort han är gammal nog och så fort jag har lyckats övertala mamma. Men jag är nog på god väg, så mamma, om du läser det här; Snälla? Jag och Lukas har sett lite film, och vi lyckades se hela Aladdin och halva Bambi innan Lukas somnade, så jag antar att vi kan räkna det som en lyckad kväll.

Nu ska jag ta med mig Lukas dator in på hans rum och spela lite The Sims 3, sedan läsa och sedan sova till jag vaknar utav mig själv, för första gången på en hel vecka.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar