måndag 20 juli 2009

Svensk sommar

Första dagen på semestern, och givetvis inleds två veckors ledighet med ett skyfall med tillhörande åska. Jag är inte nöjd med vädret, det är ett som är säkert!

Jag vaknade vid halv tolv hemma hos Lukas, dock inte utav mig själv. Lukas satt och kollade på en film på sin dator, så jag vaknade pågrund av det. Jag blev lite bitter, men lite The Sims 3 lättade upp mitt humör. Jag åt en frukost som bestod utav nutellamackor, vilket är den bästa frukosten man kan tänka sig! Dock får jag bara en sådan frukost hemma hos Lukas, för det finns inte en chans att mamma skulle köpa hem Nutella, tyvärr. Resten av dagen har jag i princip spenderat i soffan, antingen framför Lukas dator eller framför tv:n. Mysigt värre!

Klockan sex kom mamma och hämtade mig, och då regnade det som värst. Vi avverkade därefter ett besök på ICA samt en kort visit hemma hos farmor innan vi till slut kom hem. Nu sitter jag här, lagom skraj för åskan och lite hungrig. Ikväll kommer Lukas och Sofie, och om det blir som planerat så ska vi se på Beck och ha det allmänt trevligt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar