tisdag 21 juli 2009

Fattiga ungdomar på stan

Det blev en riktigt bra dasg trots allt, om man bortser från griniga Mauritz som inte inser sina egna fel och brister. Jag tror att jag ska låta bli att bry mig så mycket, det kanske flyter på bättre då? Hur som helst, Hugo och Niklas kom hit vid fyra, och då var jag vänlig nog att ge Hugo bilderna från grillfesten hemma hos Niklas förra veckan. Därefter satt vi en stund ute i trädgården och pratade bland annat om billig tysk öl, Michael Jackson och diverse klasskamrater, och det var synnerligen underhållande. Jag fick reda på att de senare skulle ner till stan för att äta pizza på Vespa tillsammans med Ludvig och Oskar, och jag fjäskade lite så att även jag fick följa med. Skämtåsido så behövde jag inte fjäska, jag bjöd i princip in mig själv.

Väl nere i stan träffade vi Lukas, Danne, Ludvig och Oskar, och det uppstod då väldiga diskussioner om vart vi skulle äta. Då somliga av oss befann sig i en liten ekonomisk kris tycktes Vespa lite väl dyrt, och det föreslogs att vi skulle ta en helt vanlig pizzeria i stället. Visserligen var jag en utav dessa med ekonomiska problem, men jag hade redan blivit lovad en hundring av Hugo, så mig spelade det ingen större roll vart vi åt. Huvudsaken för mig var att jag fick mat, för jag hade inte ätit ett smack på hela dagen. Till slut, efter många om och men, bestämde vi oss för att gå till Viggo's, som för övrigt har de största hamburgarna i stan, och antagligen de godaste också (förlåt Donken...). Vi åt, blev mätta och rullade i princip fram på stan en stund, och vi passade på att tvinga ut Sofie också. Klockan tjugo över åtta bestämde jag mig för att ta bussen hem, för jag hade svag migrän och var som sagt riktigt mätt.

Nu sitter jag här, nyduschad, patetisk och lite grinig, men jag ska inte klaga. Lukas sitter i en fåtölj ett par meter ifrån mig och spelar ett nytt spel. Jag tror jag ska spela The Sims 2 nu...

take care / s.pehrson


1 kommentar: