onsdag 29 juli 2009

Rapport från Littleland, del 3

Nu är snart den första dagen här i Smålands djupa skogar över, och vi är omringade utav läskiga insekter och fladdermöss. Här är supermysigt, men tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder från kameran, för jag glömde USB-sladden hemma, stirrig som jag är. Så bilder får ni när jag kommer hem, vilket lär bli någon gång på fredagkväll.


Som jag talade om innan så skulle vi ut med båten, och det blev ett litet äventyr i sig. Jag själv, som aldrig någonsin suttit i en simpel roddbåt var både skräckslagen och ivrig, medans Sofie som är van inte sa särskilt mycket. Ni kan ju gissa vem som fick ro båten... Hur som helst så fick vi ingen fisk, och vi blev lite besvikna. Dock blev jag av med min krok. Den lyckades fastna i en näckros och när jag försökte rädda den så sjönk den. Det var med andra ord ganska misslyckat, men jag skyller på att jag är nybörjare, eller på fisken som drog iväg med kroken. Jag passade även på att rädda en stackars plastanka som höll på att sjunka, och det enda som behövdes var att tömma honom på vatten. Jag kunde ju inte låta honom drunkna!


Och tro det eller ej, men vi har dessutom motionerat! Först spelade vi kubb, vilket för min och Sofies del var rena katastrofen! Ulf vann 2 utav 2 matcher, så jag och Sofie bestämde att vi inte skulle fortsätta spela, och vi letade i stället fram varsett badmintonracket och spelade en stund. Det blev lite springande fram och tillbaka, så lite motion har vi i alla fall fått idag.


Nu har vi precis ätit grillat kött med potatissallad och majs, och trots att det var lite småkyligt så satt vi utomhus och åt. Nu däremot, sitter jag inomhus, för nu har jag lyckats få täckning även här inne. Morgondagen lär se ut ungefär som denna, fast det vet man ju aldrig, det finns ju faktiskt något som kallas överraskningar!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar