måndag 31 augusti 2009

Anteckningar om en skandal

Ännu en bok är utläst, och trots min migrän så tog de där sista tjugo sidorna inte särskilt lång tid, även om de flesta meningar fick läsas flera gånger. Boken, som var mammas val, var helt okej. Den handlar om en lite äldre kvinna som skriver om sin väninna samt lärarkollega. Den här väninnan har ett förhållande med en av sina elever, och boken handlar om hur hela det här förhållandet började, fortsatte och tog slut. Den är ganska underhållande, den här boken, men ibland fick jag känslan av att den bara var så kallat "tantsnusk" rakt igenom. Kanske är jag bara lite för ung för bokens lite äldre tonfall, vem vet. Hur som helst så var den i alla fall värd min tid, och som jag sa så var den helt okej.

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar