torsdag 27 augusti 2009

Stolt grisägare!

Eftersom jag fick min lön för inte mindre än två dagar sedan kände jag att jag behövde unna mig själv lite diverse prylar, därav min utflykt till Nova. Från början var det tänkt att min syster skulle följt med, men hon bangade ur pågrund av att hon var för trött, och Lukas hade någon ursäkt om att han skulle till Malmö (i och för sig en bra ursäkt om jag tänker efter...) så Linda fick rycka in som mitt sällskap, vilket passade mig bra eftersom vi inte setts på ett tag. Jag tog bussen till Nova, för jaag är fortfarande utan cykellås, och Linda cyklade dit. Jag kände mig lagom tjock när jag satt på bussen och tänkte på Linda som tappert trampade på, men sådant är livet, man kan inte vara hurtbulle 24/7.

Jag tror att jag och Linda varvade Nova minst 4 gånger, för vi gick och gick och gick, och vi gick in i x antal butiker, ett par av dem fick till och med två besök! Men det var mysigt med en shoppingrunda med en god vän, faktiskt, det var länge sedan jag gjorde något sådant. Jag fick även slösat bort lite av mina pengar, då jag köpte en fotokub (en helt underbar liten kub där man kan sätta ett foto på varje sida), ett par skor (just det, det paret som jag inte fick köpa utav Mauritz igår) samt en sjukt gullig spargris. Spargrisen ser jag som en ren investering inför framtiden, då jag kommer lägga allt mitt skrammel i den, och dessutom så är den rent estetiskt väldigt dekorativ. Den är svart med silvriga djävulshorn och en söt liten knorr. Jag funderar starkt på att köpa en till, dock en vit med gloria. Jag tror jag kommer göra det, bara för att jag kan.

Mamma kom och hämtade mig på Nova så att jag skulle slippa ta bussen hem. När vi kom hem så blev det lite fika, och Sofie kom förbi för att hämta O.C-boxen, så det blev lite update mellan oss två. När hon gått så snackade jag lite med fröken Lindahl på MSN, och vi kom överens om att vi ska börja promenera tillsammans. Jaag hoppas att det verkligen blir av, och att det kanske till och med blir en vana, och att det inte är något som vi bara pratar om. För vad skulle kunna vara trevligare än en promenad full utav skitsnack och Jenny? Inte mycket.

För tillfället sitter jag och lyssnar på Placebo, och jag funderar starkt på att följa med Måns och company och se dem i Köpenhamn, för de är verkligen bra! Lukas kom precis hit också, och han skrattade lite åt min spargris. Elakt, tycker jag, men han jämnade ut det med att säga att mina nya skor var fina. Han vet hur han ska slingra sig ur sina misstag, den där Lukas...
take care / s.pehrson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar