torsdag 6 augusti 2009

Oplanerad reunion

Jag vaknade idag med en lite svag baksmälla, trots att jag inte drack alltför mycket igår. Trots det var jag glad och nöjd, och jag gick upp vid halv tolv, eftersom Linda skulle komma hit mellan tolv och halv ett. Jag åt en liten frukost, gjorde mig i ordning och när Linda väl dök upp så blev det en liten cykeltur ner till stan. Vädret var strålande, så det var riktigt härligt att cykla ner till stan. Anledningen till att vi skulle ner till stan var att vi skulle hämta biobiljetter till ännu en förhandsvisning, men innan vi parkerade oss utanför bion så gick vi in på Tiger, där Linda köpte en sådan där grej som man använder för att massera huvudet. Vi provade en sådan hemma hos Markus, och gud vad skönt det var! Så fort jag får pengar ska jag också köpa en sådan!

När vi kom ut från Tiger stötte vi på Maria och Rebecca, som jag inte har träffat på år och dagar, så i pratade lite med dem och bestämde att vi skulle ses senare för att ta en fika. Jag och Linda gick vidare, köpte läsk och sedan satte vi oss utanför bion, först av alla, precis som vanligt. Vi satt där, pratade om allt möjligt, och en kvart innan de skulle öppna så kom även Lukas storasyster Fanny, så vi erbjöd henne en plats hos oss längst fram i kön. När de sedan öppnade så öppnade den andra dörre, med andra ord den dörren där vi INTE stod, så det blev riktigt panik när alla skulle in samtidigt. Men vi fick biljetter, precis som planerat.

Därefter gick vi till Espresso House där Maria, Rebecca, Katti och tvillingarna Clara och Julia satt. Linda bjöd mig på en chai latte, och trots att det var varmt ute så smakade det riktigt bra! Vi satt där en stund och pratade om allt mellan himmel och jord, mestadels gymnaiet eftersom tvillingarna börjar i ettan nu efter sommarlovet. Efter en stund så gick Katti och tvillingarna, och då blev det en väldig mass prat om hur livet har varit efter Fäldsgården. Det kändes riktigt kul att sitta där och prata med sina gamla kompisar, varav man inte har träffat två utav dem på jättelänge! Vi satt där i säkert två, eller kanske tre, timmar, och till slut så bestämde vi rent spontnt att vi skulle gå på bio. Så ikväll blir det bio med Linda och Maria, Rebecca kunde inte följa med, vilket är lite synd.

Nu är jag hemma, har slängt i mig lite mat och Linda kommer hit om cirka en kvart. Därefter ska vi bege oss ner till stan, träffa Maria och gå på bio. Det ser ut som om min sista dag på semestern kommer bli riktigt lyckad. Och ja, ni läste rätt, idag är min sista dag på semestern, för imorgon börjar jag minsann jobba igen.

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar