tisdag 25 augusti 2009

Donkenfrukost och hårbollar

Tisdag idag, och åter igen skola. Dock blev det ett besök på Donken innan skolan, för jag hann inte äta frukost hemma, så jag cyklade inom där och tog en frukostmacka och en äppeljuice. Precis som igår så var första lektionen matte, vilket inte direkt känns som det mest bekväma ämnet att börja med på morgonen då hjärnan fortfarande är i princip 100% slime, men det är inte mycket man kan göra åt saken. Vi hade ett diagnostiskt prov inför Matte B, och jag kan inte säga mer än att jag faktiskt haft sommarlov, och det mesta av det jag lärde mig förra året har glömts bort. Men jag gjorde mitt bästa och förhoppningsvis så räcker det. Det är ju trots allt inget som ska betygsättas. Därefter åt jag min frukost från McDonald's, hostade upp lite hårbollar och sedan var det mediakommunikation, där vi såg Mad Men och sedan diskuterade ett par frågor som vi fick. Jag var inte särskilt pepp på det, för vi har fortfarande inte fått reda på vad ämnet går ut på och vad som förväntas av oss, och då känns det svårt att engagera sig, tyvärr. Men läraren lovade att hon ska ha en genomgång utav ämnet nästa lektion, så förhoppningsvis så trappas peppen upp då.

Lunchen på Tengan var utomordentlig. Lammfärsbiff med tzatsiki och potatis, det skulle vara en skam om man klagade på det. Jag är så lycklig över att jag slipper den kommunala skitskolmaten, och jag lider verkligen med alla dem som måste leva med den. Länge leve friskolor! Efter lunch var det engelska, och där diskuterade vi vad vi vill göra under kursens gång, och därefte ritade vi katter. Inte den mest givande lektionen jag haft, men helt klart en rolig sådan.

Nu är jag hemma och jag ska försöka få tag på Sofie, så att vi kan reda ut saker och ting. Jag tror att det behövs, och jag tror att vi behöver prata ut ordentligt. Klockan fem ska jag jobba, och det ska bli spännande att se hur trött jag är ikväll när jag kommer hem från jobb, efter en lång dag med både skola och arbete. Jag, personligen, tror att det kommer gå hur bra som helst!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar