onsdag 19 augusti 2009

Om jag kunde drömma

Idag läste jag ut boken Om jag kunde drömma, och som de flesta kanske redan vet så är det den svenska översättningen utav Twilight. Ja, den Twilight med en assexig vampyr och allt det där. Jag hade redan sett filmen innan jag började läsa boken, men jag kan säga att det var inte särskilt stor skillnad. Edward känns precis lika sexig i boken som han ser ut i filmen, och det är väl i stort sett bara små detaljer som skiljer boken och filmen åt. Jag trodde inte att jag skulle uppskatta Twilight (eller Om jag kunde drömma, hur de nu kan översätta det på det viset...) som bok, eftersom det är mer än ungdomsbok, och jag är verkligen inget stort fan av ungdomsböcker. Men den här kändes inte sådär sliskigt tonårsäcklig som de flesta andra ungdomsböcker, så jag tyckte faktiskt att den var bra, och inte bara för att det är Twilight, faktiskt.



take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar