onsdag 12 augusti 2009

Nya schemat = mindre bra

Jag har precis varit inne på skolans intranät för att kolla det nya schemat, och jag är inte alltför nöjd. Dels så slutar vi sent, vi har någr onödiga håltimmar och de har dessutom tagit bort vår lediga dag! Den där lediga dagen var något som skolan lockades oss med då vi skulle söka till gymnasiet, och det var många som behövde den, speciellt de som bor långt ifrån skolan som kanske behöver en extra ledig dag för att hinna med allt. För mig var den lediga dagen en perfekt dag att jobba på, men nu får jag nöja mig med att jobba kvällar, vilket i och för sig inte är så farligt, men ändå. Det är två dagar då vi slutar fyra, vilket innebär att om jag börjar jobba fem så får jag helt enkelt dra mig direkt från skolan till jobb, och jag kommer i princip inte komma hem förrän vid elva, då jag slutar. Men jag klagar inte, jag tycker om högt tempo, så det här passar mig bra trots allt.

Men det där med den lediga dagen, det kommer jag aldrig att förlåta Marcus för...

take care / s.pehrson

1 kommentar: