tisdag 11 augusti 2009

Viola, 1991-2007

Idag är det två år sedan min vän Viola dog. Jag vet inte vad jag ska skriva, om jag över huvud taget kan skriva något, förutom att jag saknar henne. Jag saknar att kunna prata med henne om allt, jag saknar hur hon alltid kunde få mig på bra humör, hur hemskt jag än mådde. Hon var en äkta vän, på alla sätt och vis, och jag saknar henne så mycket.

Jag minns det sista hon sa till mig, eller snarare skrev till mig över msn. "Jag har biljetter till Kent! Både i Lund och Köpenhamn!". Hon levde för Kent, de var hennes gudar. Jag minns hur glad jag var för hennes skulle, och vi bestämde att vi skulle ses på konserten i Lund. I stället så fick jag höra hur Kent spelade en låt för henne, hur de personligen tillägnade en låt åt min vän. Jag fick höra hur Jocke Berg sa "Den här är för dig, Viola.". Jag grät så mycket, jag grät tills tårarna tog slut, mitt i en stor publik stod jag och grät. Jag kan inte längre lyssna på Kevlarsjäl utan att tänka på Viola, utan att mina ögon fylls utav tårar.

Jag hoppas att du har det bättre där du är nu, och du ska veta att vi saknar dig enormt, och vi tänker på dig idag, imorgon, alltid. Du kommer alltid leva kvar hos oss, som ett underbart minne.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar