onsdag 19 augusti 2009

Kaos, kaos, KAOS

Jaha, jobb idag då, och det kunde ju ha gått bättre, kan jag ju säga! Egentligen så var det bara ett tag som vi hade problem, men då var det också problem som verkligen sög musten ur mig. Jag skulle stå i ettan, och där har vi två skärmar som vi kan ta emot beställningar på. Den till vänster är den som vi vanligtvis tar emot en beställning på, men om det kommer en bil direkt efter en annan, så tar vi emot kommande beställningar på den högra skärmen, och sedan lagras det och dyker upp på skärmen till vänster. Kort sagt så är vi ganska beroende utav skärmen till höger ifall det skulle vara mycket att göra. Och idag, givetvis, så vill inte skärmen till höger fungera! Det kommer asmycket bilar, och jag står där i ettan, lätt panikslagen, tar emot en beställning på skärmen, och nästa beställning får jag skriva för hand och sedan slå in på skärmen när den är ledig. Herregud, det kändes som McDonald's på stenåldern, det var hemskt! Och vad tror ni händer när rushen är över? Skärmhelvetet börjar fungera igen. Jag kunde varit gladare...

Resten av passet förflöt utan problem, och klockan nio sa jag tack och adjö för idag. Emeli kom förbi en sista gång innan hon flyttar till Norge, och det var sorgligt som fan. Jag kommer verkligen sakna henne, inga tvivel om saken!

Nu sitter jag hemma hos Lukas och lyssnar på La Roux, helt underbar musik gör hon! Jag hade hört en låt av henne ett par gånger på jobb, men hade ingen aning om vem som gjort låten eller vad låten hette, så när den spelades idag frågade jag Malin om hon visste. Det gjorde hon inte, men hon tog snabbt fram sin mobiltelefon och använde TrackID (tack gud för den uppfinningen!), och fick snart reda på att låten hette In for the kill och att det var La Roux som gjort den. Kolla upp henne, hon är fantastisk!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar