onsdag 26 augusti 2009

District 9

Bion som gällde för mig och mina vänner var idag förhandsvnisningen utav sciene fictionfilmen District 9. Jag hade inte läst särskilt mycket om filmen innan, det enda jag visste var i princip att den handlade om aliens. Men jag blev positivt överraskad, för den var en riktigt braa film! Snubben som spelade huvudrollen (jag har ingen aning om vad han heter...) var riktigt duktig, och specialeffekterna var grymma. Vanligtvis så framställs utomjordingar som de onda i filmer, men i den här filmen framställdes de på ett lite mer mänskligt sätt, vilket gjorde att jag till slut kände sympati för dem. Slutet var brutalt sorgligt, vilket jag verkligen inte hade väntat mig. Jag hade väntat mig explosioner och en massa pang-pang, och visst fanns där en del av det också, men det var sorgligt, verkligen. Så det är en film jag verkligen rekomenderar ifall någon av er planerar att gå på bio inom en snar framtid!

Nu sitter jag och Mauritz och ser på förnedringstv i sin allra bästa form, och jag njuter av att se folk göra bort sig. Skadeglädje är ju trots allt den enda sanna glädjen, inte sant?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar