söndag 9 augusti 2009

Getingmord

Jaha, ännu en dag på jobb är över, och det blev lite längre än vad det var tänkt. Klockan tolv ringde Elin och var smått förtvivlad å Michannas vägnar, då hon skulle jobbat till klockan åtta och sedan börj jobba klockan elvaa på sitt andra jobb, och frågan var då; kunde jag ta Michannas sista timmar så att hon kudne gå hem klockan fem? Och givetvis så ställde jag upp, jag menar, tre timmar extra är ju inte så mycket trots allt.

Det var inte alltför mycket att göra idag, ganska lugnt. Däremot var det inte lika lugnt på insektsfronten. Vi var attackerad av getingar, och på uteserveringen avr det så många så vi fick skicka ut Chrille med något rengöringsmedel som han sköt getingarna med. När han kom in i gen så sa han "73 stycken". Han hade räknat antalet getingar som han hade dödat! Även jag fick rycka in och rädda Michanna från en geting i tvåan. Jag fångade den i en mugg och lade ett papper över, och jag hade ingen som helst tanke på att döda den, men det råkade bli så. När jag skulle släppa ut den utomhus så störtade den mot marken i stället för att flyga iväg. Då kände jag mig lite... elak.

Det var en period vid sex då det kom massor med folk och jag var ensam i kassan. Givetvis så var det bara enorma beställningar med minst två Happy Meal och x antal menyer, och i takt med att mina kvitton på disken ökade i antal, ökade även antalet gäster i kön. Efter många om och men så kom till slut Madde och tog en kassa, och då fick vi undan allt folk ganska snabbt. Sedan var det lugnt igen fram tills åtta, och då fick jag gå hem.

Nu sitter jag och tittar på Fantastic Four med mamma, Sanne och Henrik. Dock måste jag gå och lägga mig någorlunda tidigt idag, för imorgon börjar jag jobba redan halv åtta på morgonen. Jag kunde varit lyckligare över den tiden, helt klart, men det är bara bita ihop och få det överstökat med ett stort, riktigt stort leende!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar