söndag 30 augusti 2009

Jävla studenter

Jag är helt seriös med min rukbrik, tro det eller ej. Studenterna är okej då de sitter nere i Lundagård och dricker öl samtidigt som de sjunger usla, egenkomponerade ramsor, men då de kommer till McDonald's i grupper om 20-30 pers är de allt annat än okej. De är dryga, de är fulla och de flesta av dem är dessutom fula, så än så länge så kan jag inte se något positivt med deras existens. Och ja, ni har förstått det hela rätt, vi hade för jävla mycket att göra på jobb idag...

Jag anlände lite i tolv, och fick direkt en förfrågan om jag kunde stann en timme längre, och ja, när min söndag redan gått käpprätt åt skogen kunde jag lika gärna göra Danne den tjänsten. Jag blev placerad i kassan, där det var mycket att göra, och så fortsatte det i princip hela dagen. Driven var helt galen idag! Det var bilar konstant och det var meterlånga beställningar. Det var med andra ord ännu en dag då vi ville lägga oss på golvet och dö. I fosterställning, givetvis.

När Jenny dök upp fick jag ett par irriterande petningar i revbenen, och jag antar att det var hennes hämnd för att vår promenad fick ställas in. Hon kallade mig även för svikare, ungjävel och säkert en hel del andra obehagliga saker som jag inte hörde. Men jag älskar dig ändå Jenny, så du kan sluta vara bitter nu. Du kan ju dessutom lämna ett förslag på nästa promenadtillfälle, samt tala om för mig om du vill ha några kakor. Om jag hade tillåtit smileys i min blogg så hade jag gjort en efter den senaste meningen, men nej, smileys är förbjudet i denna blogg, så det så.

Ikväll ska jag göra absolut ingenting, något som jag brukar vara ganska dålig på. Så med andra ord; önska mig lyck till!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar