måndag 3 augusti 2009

Fotoramar till max

Att behöva vakna tidigt på ett sommarlov är det närmaste tortyr jag någonsin varit, men att vakna pågrund av att det åskar så att fönsterrutorna skallrar är nog snäppet värre. Att sedan katten låg bredvid mig, helt oberörd utav mullret utanför, gjorde inte saken bättre. Men det var ändå dags för mig att vakna, så jag pallrade mig upp, gjorde mig i ordning och sedan fick jag skjuts ner till stan utav min snälla mamma. Jag träffade Sofie på Akademibokhandeln, där hon köpte ett stort svart papper. Därefter begav vi oss till Gallerix för att köpa en ram, och sedan blev det en liten fika på Espresso House. Vi kom underfund med att det finns en del konstiga människor här i världen, och många utav dem befinner sig på Espresso House. Väldigt intressant iakttagelse, enligt mig.

Innan vi for hem till mig gick vi in på Tiger, där i köpte ännu fler ramar, fast i mindre storlekar. Sedan tog vi bussen hem till mig, och väl hemma så fick Sofie äntligen träffa min lille Mr.Muffin. Att dömma av Sofies ansiktsuttryck så tyckte hon nog att han var väldigt söt, vilket han faktiskt är. Jag fick därefter sätta igång med arbetet som Sofie gett mig, nämligen att redigera, skriva ut och rama in ett par bilder till henne. Det blev en bild på henne och Ludvig samt en på henne själv som hon ska ge till Ludvig i halvårspresent, och så blev det en på mig, som hon ka ta med sig när hon flyttar till Båstad. Jag blev väldigt insiprerad utav allt detta, så så fort jag får pengar ska jag köpa ett gäng ramar och skriva ut en väldig massa foton och rama in!

Nu däremot, har Sofie gått hem, och hon är förmodligen med Ludvig just nu. Jag själv sitter här och pysslar med pappas mobil, och om cirka två timmar ska jag ner till stan för att träffa Linda och Amanda och gå på gratis bio. Lukas kunde inte följa med pågrund av flytten, och min syster dissar mig fullständigt för hennes nördiga pojkvän, så jag har en biljett över. Jag vet dock inte vem jag ska ge den till...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar