torsdag 13 augusti 2009

Navelludd och snor

Jobb idag som gällde, 11-17, helt okej. Med tanke på att jag ska vara ledig imorgon så fick jag i princip igen de timmarna som jag förlorade på att vara ledig imorgon, så det känns lagom bra. Idag fick jag för ovanlighetens skull stå i tvåan, något som jag oftast tycker är hemskt. Inte för att det är tråkigt, utan för att det ofta bli väldigt stressigt. Idag var det däremot inga problem, och då jag fick mycket så kom Emelie och hjälpte till, så jag klarade av det utan problem. Till en början så var det Elin soim stod i ettan, och jag fick en jättefin kartongbit av henne där det stod "Till världens bästaste Sara, att spara för evigt och evigt och ännu längre än så! Stora kramar McElin". Den ska jag sätta upp på min vägg under Colaglasaffischen, som även den är en gåva från Elin. Hon är väldigt generös, den där Elin!

När Elin sedan slutade så tog Jenny över i ettan, och det blev väldigt intressant. Hon pratade konstant i headsetet om navelludd, snor och näshår, och till slut var jag så äcklad så jag trodde jag skulle kräkas rakt ut i luften. "Jag skulle vilja ha en portion navelludd!" "Absolut, vill du ha den i strut?". Vi gjorde det äckliga till något roligt, så bra är vi, jag och Jenny!

Vid fyra blev den en minirush, och då var vi inte särskilt många på golvet, så jag fick springa mellan ettan och bopen, och tro mig, jag sprang som en skållad råtta! När sedan rushen var slut fick jag en sådant extrem huvudvärk så jag visste inte riktigt om jag ville leva vidare, men jag klarade mig igenom den sista timmen och klockan fem cyklade utmattad, men nöjd, hemåt.

Jag fick nyss en undersökning från Film-panelen angående mina medievanor, och där bad de mig rangordna vilken apparat jag tyckte bäst om, och alternativen var mobil, dator, tv eller Ipod. Hallå, allt det där förutom tv är i princip vad som håller mig levande en vanlig dag, hur ska jag kunna rangordna dem? Efter många minuters ångest blev ordningen dock såhär; mobil, dator, Ipod, tv, och jag grundade mitt beslut på vilken utav dem jag använder mest. Men ändå, det var jobbigt, tro mig.

Ikväll kommer, förmodligen, Sofie hit för att åter igen fixa lite bilder, och senare kommer Lukas för en liten myskväll.

take care / s.pehrson



För övrigt så tycker jag ett Elin haren väldigt söt handstil, för visst har hon det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar