lördag 29 augusti 2009

En dag utan slut, del 2

Jag slutade skolan halv fem och jag var på jobb tjugo i fem. Jag är så grym! Jag trodde på fullt allvar att jag inte skulle hinna dit samt byta om innan klockan fem, och jag hade till och med snackat med Jenny om att jag kanske skulle bli sen, men ack nej, jag var så mycket i tid som man kan bli, så klockan 17 stämplade jag in, precis som schemat sa att jag skulle.

Det var helt klart kul att jobba idag, och ännu roligare var det att se Jennys tillfredställda min då hon hade kräkt ur sig en utskällning rakt över Agneta. En nöjd Jenny är en bra Jenny, så är det bara. Dock hade vi lite strul med skärmen i ettan, samt skärmen på bopen, men det löste sig och paniken varade inte särskilt länge. Mellan 18 och 19 sålde jag för över 4000 i driven, vilket kanske är ganska mycket, vi kan ju be Jenny kommentera det... Jenny, är det mycket? Det kändes mycket i alla fall, men jag älskar, verkligen älskar, att stå i ettan, och när det bara rullar på med bilar är det som bäst.

På min rast, som inträffade i samband med Annas rast, så drog jag fram kameran och tog ett bar söta bilder på Anna. När ni ser bilderna kan ni ta med i beräkningen att Anna var hög på koffein, för det förklarar nog en hel del. När Lukas kom vid kvart i elva (jag hade ingen aning om att han skulle komma), då vara Anna så hypad pågrund av allt kaffe hon druckit att hon bara yrade och pratade med Lukas om helt oviktiga saker. Den där Anna, hon är klockren! Klockan elva fick jag lov att sluta, och då, i samma stund som jag lämnade över headsetet till Agneta, kände jag att jag varit igång sedan klockan tio i morse. Hela kroppen ville bara ramla ihop i en hög på golvet och ligga där i timme efter timme. Men kroppen höll, och jag och Lukas stannade och höll Jenny sällskap på sin rast, och därefter cyklade vi hem till mig.

Imorgon ska jag jobba igen, ännu ett underbart 17-23 pass. Jag är lite sur på personen som lägger schema, för om nästnästa vecka har jag bara ett pass inbokat på hela veckan! Jag kommer ju dö utav tristess om jag inte får jobba. Jag menar, vad ska jag göra? Vad är fritid liksom? Nej, jag hoppas att alla sjukar sig den veckan så att jag får hoppa in och jobba ett par kvällar, det vore nice. Nu ska jag sova, för jag har som sagt varit igång hela dagen. Eller nej, katten ka ha mat först...

take care / s.pehrson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar