fredag 7 augusti 2009

En varm dag utan is, en varm kväll med iskallt vatten

Första dagen på jobbet idag efter min semester, och det var verkligen inga problem att komma tillbaka. Emeli slängde sig runt halsen på mig och sa att jag aldrig mer fick gå på semester, och likaså sa Jenny när hon senare dök upp vid halv fem. Jag var dock lite förvirrad i början, med tanke på den nya kampanjen och nya dipsåser osv, och jag fick för mig att det fanns tomat i Big Mac, vilket är helt fel. Det tyckte däremot Philip var väldigt roligt, så jag känner på mig att jag kommer få höra det ett tag.

Jag stod i ettan hela dagen, och där träffade jag bland annat på Annikas mamma och bror, och jag blev lite imponerad då jag fick höra att det var Stefan som kände igen min röst, för honom har jag inte träffat på år och dagar. Jag råkade även ut fören snubbe som vrålade rätt in i speakern då han fick veta att vi inte hade någon is... Det var mindre trevligt, och när han kom fram till luckan så sa han att jag var dum som inte hade någon is. "Jag förstår att du är ledsen för det här med isen med tanke på att det är så varmt idag, men det är faktiskt inte mycket jag kan göra åt saken.", fick han tillbaka. Idiotet, det finns det gott om i driven på McDonald's!
För övrigt så ska det tydligen börja en del nya på jobb nu, bland annat en kille som heter David, som jag träffade idag. Han skulle ha utbildning med Emeli i köket, och innan dess så satt han inne i personalrummet med typ ett ton olika papper som han skulle läsa igenom, och jag satt där med min burgare och njöt av min rast (jag provade förresten den nya Chicken Napoli, och den var så god!). Jag berättade att jag bara var 17 och mestadels jobbar på helger och ibland kvällar, eftersom jag pluggar, och så sa jag att jag tyckte det var perfekt för mig eftersom jag har ett par år kvar i skolan. Han verkade dock inte fatta vad jag menade, han bara kollade på mig och sa "Jaha...okej...?". Han verkar smått förvirrad, men det var säkert bara lite nervositet.

Klockan fem fick jag gå hem, och då blev det bråttom. Hem och byta om, packa och fixa och sedan kom Sofie och hennes pappa och hämtade mig och då bar det av mot Lomma. Det var riktigt mysigt ute i Lomma, med kvällssol och där var inte alltför mycket folk. Vi grillade, badade lite och hade det allmänt mysigt.

Nu kommer snart Lukas hit så att vi kan reda ut saker och ting. Jag är ganska trött på att ha det på det här viset, så förhoppningsvis så kan vi lösa det på något bra sätt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar