söndag 16 augusti 2009

Mitt äventyr i Malmö, del 1

Trots att vädret igår inte var alltför uppiggande så blev det Malmöfestivalen för min del trots allt. Linda kom hit vid två, och då tog vi bussen ner till stan. På stationen fick vi dock vänta på Sofie i cirka tjugo minuter, men med tanke på att det inte längre regnade så var det ganska okej. När Sofie väl dök upp tog vi det fullproppade tåget in mot Malmö, och väl där så gick vi direkt till Stora Scenen och parkerade oss framför scenen. Mauritz ringde och upplyste mig om att han också befann sig i Malmö, men då han vägrade stå nära scenen så fick han stå ensam i utkanten av folkmassan.

Anledningen till att vi över huvud taget åkte in till Malmöfestivaeln var ju för att se Mika, och han var en av artisterna i det här Rix FM skitet, och givetvis så var Mika sist ut utav alla artisterna. Det innebar alltså att jag tvingades stå och se Alcazar, Sarah Dawn Finer, Yohanna och tre andra töntar som jag inte minns namnet på. Det var olidligt, minst sagt, men det var värt det. Mika var underbar, trots att han bara spelade fyra låtar. Han är en sann entertainer, på alla vis, och precis som när jag såg honom i Stockholm för snart två år sedan så pratade han svenska med publiken. Inte lika mycket, men ett par meningar. När Mika hade slutat spela letade vid upp Mauritz och vi bestämde oss för att lite mat skulle sitta fint, så vi gick till något ställe som hette China Box och köpte varsen låda med mat. För min del blev det nudlar med friterad kyckling och friterat kycklingspett. Det var otroligt gott, men jag orkade dock inte äta upp allting. När vi käkat så följde Sofie och Linda mig till bussen på centralen, och Mauritz tog bussen hem till Staffanstorp. Tjugo i åtta tog jag bussen hem till Elin, och resten av historien får ni i nästa inlägg!

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar