onsdag 26 augusti 2009

Olycksdrabbad till max

Jag förstår inte varför jag ska råka ut för en massa knasiga olyckor nu för tiden! I måndags hann jag befinna mig på skolan i tio minuter innan jag låste in mina nycklar i skåpet, och min rektor fick äran att klippa upp det, samt kalla mig för ett fiasko. Det kändes inte helt okej, men att få se Marcus med en enorm bultsax samtidigt som han försökte prata i mobiltelefonen som han höll mellan huvudet och axeln höjde definitivt känslan av att vara ett "fiasko". Inte nog med det lilla missödet, idag när jag kom till skolan upptäckte jag att jag hade tappat mitt lås på vägen till skolan. Som tur är så är det förmodligen ingen som går in på skolgården och snor min cykel, så jag lät den stå där.

Alla lektioner idag var helt okej. Vi hade teoretisk idrott, och ja, det är fullt möjligt att ha idrott utan att röra på sig. Vår idrottslärare tjatade länge och väl om svininfluensan, och vi är nu tvugna att tvätta händerna stup i kvarten. Vidare så fick vi planering för denna terminen, och det ser ut att bli ganska likt det vi sysslade med i ettan. Innebandy, badminton osv, helt okej med andra ord. Däremot var lunchen på Tengan inte helt okej; fick och skaldjursgryta. Det innebar falafeltallrik för min del, i sällskap av Mauritz, Ipsen och Ludvig. Efter lunch var det religion, och även det var ganska spännande. Sedan svenska, där vi påbörjade litteraturhistoria, vilket jag tyckte var väldigt intressant. Som jag sagt innan, jag tror att tvåan kommer bli ett bra år, för än så länge så känns allt väldigt bra.

Efter skolan var det inte lönt att jag åkte hem, eftersom vi skulle på bio klockan sex och sista lektionen slutade halv fyra, så jag vandrade runt på stan tillsammans med Ludvig och Mauritz. Ludvig bjöd på glass från Ahlgrens, och det var så gott! Melon och wienernougat var helt fantastisk blandning, tro det eller ej. Ludvig gick hem kort efter vårt lilla glasspicknick, och då gick jag och Mauritz runt på stan ytterligare en stund. Jag letade efter ett par jeans inne på H&M, men hittade inga som föll mig i smaken, så då gick vi och kollade på skor i stället. Jag hittade ett par jättesnygga för 400 kronor, så om de finns på Nova så köper jag dem imorgon.

Halv sex mötte vi upp Lukas och Danne utanför bion, och klockan sex var det biodags, men jag skriver om filmen i ett annat inlägg.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar