måndag 3 augusti 2009

L.A Gigolo (Spread)

Precis som planerat så blev det bio för min del ikväll, och som jag skrev innan så kunde inte Lukas följa med, men det tog mig inte lång tid att hitta en ersättare. Min alltid så gode vän Mauritz ställde upp, så klockan halv sex mötte jag och Linda honom samt Amanda nere i stan. Väl där upptäckte vi att vi hade numrerade biljetter, vilket det nästan aldrig är då det är en förhandsvisning, och vi satt tydligen på olika rader. När vi väl kom in i salongen visade det sig att Linda och Amanda satt precis bakom mig och Mauritz, så det var inga större problem, ganska kul att det blev så.

Filmen som vi såg var som sagt en förhandsvisning utav L.A Gigolo, eller Spread som den heter på engelska. Jag förstår inte hur de översätter filmtitlar, det är ju inte ett rätt i den här översättningen! Hur som helst, filmen klassades som en komedi enligt SF, och jo, det kan jag nog hålla med om. Man fick sig en del goda skratt genom filmens 1 timme och 37 minuter, och den var varken pinsam eller löjlig som många romantiska komedier kan vara. En sak jag verkligen gillade med filmen var att den inte slutar sådär äckligt lyckligt som alla andra filmer inom samma genre. Slutet var lite sorgligt, fast på ett lyckligt sätt, om man kan förklara det på det viset. Jag kan nog inte beskriva det bättre utan att spoila hela slutet, så ni för nöja er med det.

Om 7 minuter ska jag se Beck som går på TV4, och jag ska dessutom äta mitt 200 grams Marabou som jag fick av pappa som tack för att jag hjälpte honom med hans mobil. Det lönar sig att vara lite teknikdiva, som pappa själv valde att beskriva mig.

take care / s.pehrson


Är det bara jag som inte tycker att Ashton Kutcher är snygg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar