måndag 3 augusti 2009

Filmkväll och kattmat

Det blev en ganska mysig kväll med väldigt mycket film. Linda kom hit vid sju, och då skulle vi nästan precis äta, samt se filmen 300. De som inte har sett den filmen orde verkligen göra det, även om handlingen kanske inte är så lockande för alla så borde man i alla fall se den bara för effekternas skull. Hela filmen är inspelad i stuido, och det enda som i princip inte är gjort digitalt är skådespeleriet. Filmen är dock väldigt blodig, och jan kan inte längre se scenen där Leonidas skriker "This is Sparta!", för Youtube har förstört den scenen så brutalt mycket med alla dessa remixer. Sorgligt men sant, så numera skrattar jag alltid högt vid just den scenen.

Markus kom hit precis i slutet på 300, och då försvann han, jag, Linda och Mr.Muffin ner på mitt rum för att se lite Beck. Vi började med att se The Money Man, och när den sedan var slut så gick Markus hem. Den stackaren ska börja jobba redan klockan 7, så att han behöver sova förstår jag verkligen. Jag och Linda fortsatte däremot att se ännu en Beck-film, och det blev då Spår i mörkret. Mr.Muffin däremot, han låg och sov så sött på min säng. Mitt i filmen kom Lukas, vilket jag inte hade en aning om att han skulle göra, men det var en väldigt trvelig överraskning. Vi såg färdigt filmen och därefter begav Linda sig hemåt. Lukas stannade ytterligare 20 minuter, sedan cyklade även han hem.

Nu är jag ensam med Mr.Muffin, som sitter nere på golvet och äter sin kvällsmat. Hela mitt rum luktar kattmat nu... Nu hoppade den lille katten dock upp i sängen, och han är väldigt intresserad utav min dator. Hur som helst, imorgon måste jag gå upp tidigt pågrund av att Sofie och Ludvig firar ett halvår tillsammans. Det känns ganska fel att jag ska behöva göra det, men ett löfte r ett löfte, hur patetisk jag än känner mig. Senare på kvällen blir det bio med Linda, Amanda och Lukas, och det ska bli trevligt!

take care / s.pehrson

1 kommentar: