torsdag 27 augusti 2009

Underexponerad tillvaro

Jag vet inte varför jag känner mig stressad, för jag är inte stressad. Jag har inga läxor eller prov som spökar, jag har inget annat som jag måste göra, men trots det så har jag ett trassligt garnnystan utav oro i magen. Vart kommer det ifrån? Det är varken skolan, jobbet eller privatlivet som ligger bakom detta, så frågan är om det bara är mig det är fel på. Fortsättning följer...

Från tråkigheter till roligheter; idag var vår första ordentliga profildag! Som ni säkert redan vet så är min profil fotografisk bild, och det är så roligt så jag finner knappt ord för det. Idag gick vi igenom kamerateknik (bländare, slutare osv.) och det var intressant. Jag har aldrig intresserat mig särskilt mycket för tekniken, men nu när vi fick lära oss så insåg jag att man har så otroligt många möjligheter om man bara lär sig hur det fungerar. Vi gjorde ett par exponeringsövningar, och det var roligt även det. När vi sedan blev trötta i huvudet så lekte vi en lek som gick ut på att Emma spelade upp introt på en låt och så skulle vi resa oss upp om vi visste vad det vsr för låt. Vi var tre lag och det var 50 låtar, och efter alla låtar så var det jämnt mellan alla tre lagen! Helt galet!

När vi var klara med alla uppgifter så blev det fika, då vi provsmakade kakorna som vi ska sälja. De var verkligen goda, så pass goda så man fick dåligt samvete då man åt dem. Så om det är någon som är sugen på lite kakor, samt att stödja vår fotoresa, så hör gärna av er till mig så fixar vi det! När vi ätit oss mätta på kakor så fick vi sluta, och klockan var då halv fem. Jag mötte Linda ute på skolgården och sedan bar det av mot Nova. Vad som hände där och vad jag inhandlade får ni veta i ett annat inlägg, så blir inte detta så långt. Smart va?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar