måndag 10 augusti 2009

Händelserik arbetsdag

Det blev en tidig start på min dag, dock inte alltför tröttsam eller irriterande, den enda som egentligen var sur över att behöva vakna klockan halv sju var Mr.Muffin. Han blev så arg på mig så han matstrejkade, och hans frukost blev i stället uppäten utav Ketchup. Kvart över sju cyklade jag till jobb, hyfsat pigg och glad, dock en aning hungrig eftersom jag av dålig vana sällan äter frukost, såvid jag inte vaknar utav mig själv.

Väl på jobb fick jag börja med att ta ut sopor och kartonger, och jag höll nästan på att dö av en hjärtattack då en sopgubbe hälsade på mig. Men jag överlevde, som tur var. Värre var det sen då det blev galet mycket att göra runt klockan nio. Då var det bara jag och Nic på golvet, för både Danne och Emeli var på rast, så vi jobbade som satan, Nic i köket och jag i kassan och driven. Även det överlevde jag, men det var inte långt ifrån att jag slängde mig i fosterställning på golvet och grät en skvätt.

Jag skulle stå i kassan idag, och jag sa till Danne att det tydligen ligger en förbannelse över mig, något i stil med "kassaoffer" sa jag också, men jag fick noga förklarat för mig att det har med att Danne vill att jag ska kunna allt så bra som möjligt så att jag ska kunna fortsätta uppåt. En helt klart acceptabel ursäkt, enligt mig. Så, jag stod i kassan, och det var en tävling mellan kassan och driven om vem som kunde sälja flest plusmenyer mellan 12-13, så jag och Agneta ansträngde oss till max för att få sålt så många som möjligt, och tro det eller ej, men vi vann! Vi vann vars en biobiljett, som jag dock inte vet när vi kommer få, men förr eller senare hoppas jag. Klockan två kom Sanne och Henrik och hälsade på, och de stannade ända tills jag slutade klockan 15. Jag skulle egentligen slutat 14.30, men jag stannade över en halvtimme så att de kunde få löst den sista rasten. När vi skulle gå så fick Sanne näsblod, och vi snackar inte lite näsblod, för det verkligen forsade blod ur hennes stackars näsa! Det var helt galet, och galet random, men förhoppningsvis så är det galet ofarligt också.

Ikväll kommer Linda och vi ska glo på Beck, och Lukas kommer också om allt går som planerat. Låter som en bra kväll, och att jag är ledig imorgon är inte helt fel det heller!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar