söndag 23 augusti 2009

Vi biter ihop

Usch ja, idag började jag jobba redan halv nio, och precis som vanligt så är det alltid lite kämpigt att komma ur sängen så tidigt, speciellt en söndag. Men det gick, och jag kom iväg till jobb runt kvart över åtta. Där möts jag utav en panikslagen Elin som klagar på gårdagens stänging, som faktiskt (förlåt Kani, jag vet att ni var en stängare kort..) var ganska illa. Dessutom så var en hel del sjuka, så Elin satt klistrad vid telefonen ett bra tag för att försöka lösa några utav tiderna. Jag däremot, jag sprang runt utomhus och plockade skräp, något som verkligen behövdes. Det var verkligen skräp överallt, och uteserveringen ska vi inte ens prata om!

Resten av dagen flöt på ganska bra, dramat tilltog och det är nu ett faktum att stämningen inte är vad den en gång var. Men vi klarade oss som sagt bra trots allt, och även om det var mycket att göra hela dagen så var det ingen som klagade. Jag stod i tvåan och där var det konstant bilar, och eftersom det är söndag så är majoriteten av beställningarna enorma. Helger är i princip lika med Happy Meal-kaos.

För tillfället sitter jag på min säng, har en dunkande huvudvärk som förmodligen inte kommer att gå över på ett tag, tyvärr. Det blir inget vidare festligtför mig ikväll, lite film, tjockismat och sådant, sen sova gott. Skola imorgon ju.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. bra kämpat stumpan! vi ska lyfta stämningen, vänta ska du se!

    SvaraRadera