tisdag 11 augusti 2009

Beckhysteri

Idag var det åter igen dags för mig och min partner in crime, Linda, att pallra oss ner till stan för att få tag på biljetter till förhandsvisningen av Beck - I stormens öga. Precis som vanligt var vi först på plats, och vi satt där ett tag och pratade om allt möjligt. Vid halv två började det dyka upp lite folk, och kvart över två så öppnade bion. Vi fick biljetter, så nu är vi glada och nöjda! Jag hade med mig både Sannes och mammas bioklubbkort också, så jag fick totalt sex biljetter. Jag är dock inte riktigt säker vem som ska med, förutom jag själv, Lukas och Danne.

När vi skulle hem bestämde vi oss för att gå, och vi tänkte först lämna cyklarna nere i stan eftersom vi ändå ska dit senare ikväll, men det slutade med att vi gick med cyklarna ändå. På vägen hem pratade vi bland annat om att flytta hemrifrån, och mamma och jag har faktiskt pratat om att ställa mig i lägenhetskö. Det kan ju trots allt ta flera år innan man faktiskt får en lägenhet, så man kan lika gärna vara ute i god tid. För övrigt så ringde Elin på vägen hem, och hon yrade lite om en tid som var ledig på torsdag, 11-17, och givetvis så tog jag den.

För tillfället så sitter jag vid min älskade laptop och lyssnar på min egen mage som kurrar något förfärligt. Jag borde nog äta, men det enda jag kan tänka mig att äta just nu är nudlar, och det finns inga nudlar hemma, så jag får snällt vänta tills mamma har handlat. Eller så går jag upp till torget och handlar själv... Fast soffan och min bok känns mer lockande just nu, faktiskt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar