onsdag 5 augusti 2009

Party hos Markus

Party hos Markus igår, och det var väldigt trevligt. Vi inledde kvällen med att spela lite Maria Kart på Nintendo Wii, och det blev ganska högljutt där ett tag. Sedan förflyttade vi oss ut på familjen Svanholms trädäck, där vi satt och pratade, skrattade och drack. Det var dock lite synd om Markus, som helt plötsligt mådde jätteilla och gick och lade sig. Det kändes ganska skumt att vara kvar där, trots att värden hade gått och lagt sig. Men vi fick tillåtelse att stanna en timme till, och under den timmen blev det Singstar. Sofie och Rebecca höll i mikrofonerna och jag och Linda var så att säga bara bakgrundsvokalister. Det blev lite 80-talshit, lite Abba och det kanske inte lät särskilt bra, men kul var det.

Av en okänd anledning så var det bara jag som lyckades bli berusad, de andra var inte ens lulliga. I ett sådant läge känner man sig ganska patetisk, men det var inte mycket jag kunde göra åt saken då jag vinglade hemåt med Linda, Ludvig, Sofie och Lukas bredvid mig som något slags mentalt, och om det skulle behövas även fysiskt, stöd. Det blev lite galet även hemma hos mig, i alla fall för min del, men vid tå så gick alla hem och då hade jag nyktrat till så pass mycket så jag kunde ordna en tallrik med Honungspuffar till mig själv. Bra fyllemat det där, Honungspuffar.

Bra kväll, med andra ord.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar