torsdag 20 augusti 2009

Sista dagen

Idag är min sista sommarlovsdag på mitt näst sista sommarlov, och det känns både episkt och ganska sorgligt. Men inga tårar här inte, för jag är för en gångs skull ganska pepp på skolan, något som jag aldrig har varit innan, så det känns ganska bra.

Jag vaknade hemma hos Lukas vid halv tolv, och en stund senare kom hans pappa hem och ordnade frukost till oss. Jag fick en enorm tallrik med frukt, jordgubbar och annat gott på, så det blev verkligen en nyttig frukost för min del! Kort därefter kom mamma och hämtade mig, för jag hade ingen större lust att följa med Lukas och Danne till Lomma. Nog för att det är varmt ute, men jag är inte så pigg på att cykla på min halvkassa cykel ända ut till Lomma. Så i stället följde jag med mamma ut till Nova, gjorde ett par ärenden där och sedan åkte i till Willys, där vi bland annat köpte hårfärg till mig. Ack ja, det är verkligen dags att färga om håret nu, för för det första så börjar ju skolan, och då vill man ju se lite normal ut, och för det andra så ser jag ut som fan i håret för tillfället. Och på tal om hårfärg så har min syster färgat om håret igen. Nu är det turkost, väldigt snyggt!

När vi senare kom hem så var Sanne hemma, så vi korsförhörde henne om hur första dagen på gymnasiet hade varit, och det hade tydligen inte varit så hemskt som hon hade trott att det skulle vara. Hon har fått ett bra schema och går i samma klass som en tjej som hon har känt sedan förskolan, så då kan man inte direkt klaga.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra denna sista sommarlovsdag, men jag ska försöka hitta på något vettigt, kanske något kreativt om jag har tur.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar