söndag 30 augusti 2009

Go Kani, go Kani!

Gott folk, åter igen så har jag spenderat en lördagkväll på mitt fantastiska jobb. Det var första gången som jag jobbade med Kani som skiftledare, och jag är väldigt nöjd med hennes insats, för hon var verkligen jätteduktig! Varje gång vi fick en lugn stund så skickade hon ut mig på en rökpaus, och det kändes lite lättare att prestera bra under hela passet då, när man fick lite "frisk luft" emellanåt. Själva passet gick bra, jag stod i tvåan och det var så pass mycket så jag kunde hantera det på egen hand, utan hjälp utifrån. I vanliga fall när jag står i tvåan och det kommer mer än fyra bilar i rad brukar jag få svag panik, något som dock inte hände idag. Jag har hört att jag snart ska ha en verifiering (fint ord det där, verifiering) i tvåan med Lindahl, och jag kommer säkert misslyckas brutalt, men om jag nu ändå ska misslyckas så ska jag göra det stort och med ett ännu större leende.

Egentligen skulle jag varit ledig imorgon, min enda lediga dag denna veckan, men de planerna är nu ett minne blott. En desperat Måns ville bli av med fyra timmar, och en idiotisk Sara gick med på att ta dem. Nu i efterhand ångrar jag det, för jag kanske borde vara ledig lite, och dessutom så går jag miste om en promenad med Jenny, något som jag faktiskt hade sett fram emot. Jenny är förmodligen sur på mig nu, men jag ska gottgöra henne på något sätt, någon gång. För Jenny, den promenaden SKA bli av, det förstår du väl?

Nu är jag hemma, jag sitter i min säng med katten i knät (han har äntligen slutat klättra på min axlar och äta på mina öron), och jag funderar starkt på att kränga choklad och läsa ett par kapitel i min bok. Jag gjorde nyss en deal med mig själv...

take care / s.pehrson



En bild på snygga Jenny som är ute i Malmö och partajar för tillfället. Jag tror jag skulle behöva lite party inom en snar framtid jag också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar