tisdag 25 augusti 2009

"Kent är ju lite du"

Tro det eller ej, men att först gå i skola och sedan jobba efteråt var inte så himla jobbigt! Det var snarare roligt att hålla igång hela dagen och känna att man gör nytta. Jag fick stå på bopen idag, til min stora lycka. Jag har bara figurerat i service den senaste tiden, så det kändes bra med lite omväxling bland alla friteradé kycklingar. Ett tag var det en del att göra, men inte så att man dog av stress, snarare så pass mycket så att man kände att man levde. Hela kvällen flöt på bra, fram tills Monique tappade en sallad inne i kylen. Jag säger bara det, att alla ni som tror att grönsaker är hälsosamt, ni har jävligt fel! För att halka på en tomat är direkt livsfarligt, och att jag inte bröt nacken är ett under. Hur som helst, det var roligt att jobba idag, men det var även ganska skönt att få gå hem.

Nu sitter jag och pratar med Jenny, som för övrigt fyller år om 5 minuter, och hon gnäller över att hon är gammal. Nej Jenny, du är inte gammal! Du är ung, fräsch och fantastisk! Om en stund så ska jag gå och få på mig allt mitt järnskrot som ska sitta i ansiktet, därefter läsa ett kapitel och sedan sova riktigt gott, för om det är någon som förtjänat enn god natts sömn så är det minsann jag!

take care / s.pehrson

PS. Danne, du som har lyckats hitta hit (välkommen förresten!), märk att det inte stått ett ord om varken Lukas eller min mamma fram tills detta tillägg. Det trodde du inte va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar